HISTÒRIA DE VIDA A TRAVÉS DEL QÚESTIONARI I L’ENTREVISTA

Amb aquestes preguntes y l’ajuda que proporcionen podreu construir la vostra pròpia història de vida y resoldre moltes de les questions que se us vagin plantejat. D’aquesta manera anirem construint la nostra identitat. 

Objectius

· Conèixer l’ instrument de la història de vida per a l’estudi de la personalitat

· Reconèixer el valor de l’experiència subjectiva en la auto descripció d’un mateix

com una història.

1. Qüestionari de frases incompletes

Preguntes en forma de qüestionari de frases incompletes en que el psicòleg va llegint i la altra persona va escrivint, completant la frases, que posteriorment haurà d’elaborar en forma de conjunt. En parèntesi hi consta les àrees de la personalitat a les quals la pregunta està orientada.

–          Jo vaig ser un nen/a…  molt impulsiu i amb poc autocontrol. Crec que la meva autoestima variaba entre quelcom productiu i alguns cops quelcom destructiu. Poder fruit de l’autoconcepte que tenia de mi mateix, que afectaba a la meva imatge i que era producte de l’ambient en el que vivía.

–          Sempre em vaig sentir un noi diferent. El fet de ser introvertit i t’ancarme en mi mateix va produir aquests sentiments.

–          Les coses més importants per a mi varen ser els animals amb els que vai tenir contacte, sobretot els gossos. Els amics i els meus familiars amb edats similars.

–          A l’escola em vaig sentir un noi més, acceptat i alguns cops incomprès. Alguns cops soposo, pel fet de no compartir la meva autevaluació cognitiva era negativa, i no pensaba que fos un nen realment inteligent.

–          El meu pare em va donar disciplina i afecte.…. (afectes)

–          La meva mare em va donar amor, comprensió, humor, optimisme.…. (afectes)

–          El que m’hagués agradat és haver set obligat a aprendre a tocar algun instrument, que m’haguèssin mostrat més esports per a conèixer i que m’haguéssin ensenyat a que el patiment físic no era quelcom dolent…. (expectatives, tolerància a la frustració assertivitat, conducta social)

–          Avui el què m’importa és ser una bona persona, per a conrear el meu futur.… (projeccions, afectes, rols, presa de decisions, capacitat per resoldre problemes)

–          Espero de la meva vida futura felicitat… (projeccions, capacitats de resoldre conflictes)

–          El que m’agradaria tenir al meu costat es tot el que m’agradi, i persones de totes les edats. (expectatives, afectes)

 


 1.       Preguntes entrevista història de vida a través de l’entrevista.

Si voleu construir una història de la vostra vida, responeu aquestes preguntes i proveu d’enllaçarles en un mateix text, veureu com construiu la vostra historia, que en definitiva és única i us ajudarà a coneixer-vos i entendre millor la vostra manera de ser, pensar i sentir.

–          Quins records tens de la teva infància?

–          Com va ser la teva infància.

–          Quin és el teu record del pare i la mare?

–          Com recordes el teu poble o ciutat de l’ infància?

–          Què és el que consideres més important que et varen ensenyar els teus pares?

–          Quin record en tens dels teus germans/es ?

–          T’agradava anar a l’escola ?

–          Què és el que consideres que més t’ha afectat a la teva vida i a la teva família?

–          Quina és la decisió més important que has pres en la teva vida?

–          Quin ha estat el moment més trist?

–          Canviaries quelcom en la teva vida?

–          De tot allò que has assolit què és el que creus que és més rellevant?

Avui en día, el que considero que està marcant la direcció de la meva vida y per tant, posiblement la meva personalitat és el mon de la psicologia, y sobretot el mon de LONGBOARD i tot el que ens envolta, podeu veure aquí com ens ho passem disfrutant amb una simple taula de fusta y 4 rodes de uretà.

Deixa un comentari

